Elementy prefabrykowane skrzynkowe (zamknięte) oraz elementy prefabrykowane skrzynkowe o przekroju dwudzielnym przeznaczone są do stosowania w drogowych obiektach mostowych projektowanych na obciążenie ruchome kl. A wg PN-85/S-10030 oraz na obciążenie pojazdem specjalnym klasy 150.
Przepusty drogowe stanowią ważną część infrastruktury drogowej, a dokładniej są integralnym elementem mostów. Mogą mieć rozpiętość nawet kilku metrów i budują często rozległe tunele. Elementy prefabrykowane skrzynkowe, czyli zamknięte, oraz elementy prefabrykowane skrzynkowe o przekroju dwudzielnym wykorzystywane są do przeprowadzania małych cieków wodnych, ciągów instalacyjnych (rur, kabli), w zbudowania przejścia dla dzikich zwierząt lub prowadzenia dróg polnych. Bardzo ważna jest więc wysoka jakość materiałów użytych w całej konstrukcji, jak i sposób prowadzenia prac montażowych – połączenie prefabrykatów, ułożenie ich na gruncie, wykonanie zasypki i jej zagęszczenia. Tylko taki sposób montażu gwarantuje solidną konstrukcję przepustów i bezpieczeństwo użytkujących ich osób.
Do zalet przepustów skrzynkowych należy przede wszystkim łatwy i szybki montaż. Kolejną z nich jest solidne wykonanie z wysokiej jakości materiałów. Wykonywane są one jako zbrojone, z zamkniętym lub otwartym kształcie przekroju poprzecznego. Ich rozmiar różni się w zależności od wymogów miejsca montażu. Dzięki odpowiedniej wielkości, jak i wytrzymałości przepusty skrzyniowe przystosowane są zarówno do ciężaru osób i zwierząt, jak i nawet przejazdu ciągników rolniczych. To trwałe i wszechstronne elementy wykonywane z wysokiej klasy betonu.
Klasa obciążenia A + STANAG 150. Beton C35/45.