Prefabrykaty przeznaczone są do stosowania w kolejowych obiektach inżynieryjnych
dla przeprowadzenia cieków wodnych i przejść technologicznych przez nasypy kolejowe zarówno na liniach nowoprojektowanych jak i eksploatowanych jedno- i wielotorowych.
Elementy mają przekrój kwadratowy lub prostokątny, o różnych wymiarach. W naszej ofercie znajdują się zarówno prefabrykaty pośrednie, jak i skrajne. Ich powierzchnia czołowa jest prostopadła do osi podłużnej przepustu. Dodatkowo prefabrykaty pośrednie posiadają specjalne zamki dostosowane do grubości ścianki. Prefabrykaty skrajne przygotowane są do połączenia z pośrednimi za pomocą wlotów/wylotów przepustów. Na styku z wlotem/wylotem może zostać wykonane zespolenie lub zbrojenie. Przepusty skrzynkowe drogowe wykonujemy z betonu klasy B 45 (C35/45).
Ogromną zaletą prefabrykatów dla przepustów kolejowych jest łatwy i szybki montaż. Niezbędnym elementem dla budowy konstrukcji jest zasypka przepustu. Jej wykonanie zapobiega nadmiernemu osiadaniu nasypu czy pęknięciom nawierzchni. Pomiędzy obiektem a nasypem powinny również zostać wykonane płyty przejściowe. Może to jednak ograniczyć projektant konstrukcji. Bardzo ważne jest również wykonanie odpowiedniego odwodnienia drogi i odprowadzania jej poza obiekt. W ten sposób powierzchnie nasypu zabezpieczane są przed rozmywaniem przez wody opadowe.
Przepusty wymagają składowania na utwardzonym podłożu. Podczas transportu elementy należy mocować pasami dla pełnego bezpieczeństwa podczas przewożenia.
Solbet jest firmą, która oferuje najwyższej jakości prefabrykaty, o trwałej i solidnej konstrukcji. Gwarantujemy ich wykonanie według najnowszych metod, zgodnie z wymogami inwestycji.
Charakterystyka: Przepust kolejowy zamknięty (PDF)